5 fíglů, jak získat vysněnou postavu

Jak získat vysněnou postavu bez potu a tvrdé dřiny? Na to zatím nepřišli ani američtí vědci. Samotné úsilí ve fitku bez jasně nastaveného režimu však často končí hořkým zklamáním. Začněte cvičit smysluplně, nastavte si jasný cíl a přeměňte přebytečné tuky ve svaly!

woman-girl-fitness-28061


1) Odborníci se shodují: 80 % úspěchu tvoří strava

Jak dosáhnout vysněné postavy? Tuto otázku si pravidelně pokládají odborníci na cvičení a mají jasno. Nejdůležitější část tvoří strava. Sestavit si vyvážený jídelníček je přitom snadné. Řiďte se jednoduchými pravidly.

Jezte každé 2–3 hodiny

Denní příjem kalorií se mění podle výšky, váhy a věku. S tím vám pomohou kalorické tabulky a online kalkulačky. Příjem potravy rozložte do 5–6 jídel. Menší a častější dávky totiž přináší velkou výhodu. Nehladovíte, čímž se vyhnete přejídání. Navíc tím minimalizujete šanci, že se podáte nezdravým potravinám. To přispívá ke zdravému fungování metabolismu.

Pochutnejte si na pestré stravě

Zapomeňte na křidélka z KFC a zhubněte do plavek. Smažené škodí zdraví i způsobuje obezitu. Upřednostňujte vaření v páře, pečení a dušení. Jinak se ale nebojte pestrosti. Váš jídelníček musí být bohatý na sacharidy, bílkoviny a tuky. Proto si poctivě nastudujte, které živiny jsou pro tělo přínosné. Počítání kalorií se nevyhnete.

TIP: Doporučujeme poměr sacharidů 45–65 %, bílkovin 10–35 % a tuků 20–35 %.

Pamatujte, že nenasycené mastné kyseliny působí na vaše tělo příznivě. Naopak se vyvarujte (!) přísunu transmastných kyselin (levné slunečnicové oleje) a nasycených kyselin (živočišné tuky v mase, uzeninách, másle a sádle).

top-view-photo-of-food-dessert-1099680

Ne(!)nechte bublinky šeptat

S Pepsi, Fantou a dalšími slazenými nápoji se rozlučte. Nejen, že obsahují jednoduché cukry s vysokým množstvím kalorií, navíc vás nezasytí. Proto se jim říká „prázdné kalorie“. Na žízeň slouží dost dobře voda. Nejen, že má příznivé účinky pro tělo, ale také ušetříte peníze.

A kolik byste měli vypít denně tekutin? Ideálně 2–3 litry. Při tréninku i víc. Pokud vám nechutná voda, nezoufejte. Zkuste alternativy. Na trhu jich je nespočet.

Perfektní doplněk stravy představuje arašídový krém Obstinela s belgickou čokoládou. Tělo tím získá potřebné tuky a bílkoviny.

 

Chci si objednat arašídový krém Obstinela


2) Kvalitní spánek – účinná regenerace svalů

Bez hodnotného a dlouhého spánku budete postrádat energii. Asi si teď říkáte: „To vím i bez vás!“. Dejte si ale ruku na srdce. Spíte kvalitně?

Tip: Nikdy necvičte k večeru. Do těla se vyplaví adrenalin, který vám naruší biorytmus. Pokud nemůžete trénovat v jiný čas, volte nenáročné cviky.

Denně byste měli strávit v posteli 7–9 hodin. A co vám to přinese? Dostatek energie, který zlepší duševní, fyzickou i sexuální výkonnost. Díky lepší tvorbě hormonu štěstí endorfinu se navíc budete cítit spokojeně.

Dopřejte tělu přísun nezbytných aminokyselin a vitamínů, které pomohou regeneraci svalových vláken i jejich růstu.

 

Chci si objednat Protein Obstinated


3) Tréninkový plán: 3× týdně a dost!

Proč se vám trénink 3× týdně vyplatí? Po náročném pocení ve fitku si tělo zaslouží odpočinek. Bez něj svaly nerostou tak, jak mají. Proto jsou 4 dny na jejich regeneraci ideální (to neplatí pro vrcholové sportovce).

Jak si sestavit cvičební plán podle své úrovně?

  1. Stanovte si svůj fitness cíl. Chci zhubnout.
  2. Zvolte si strukturu tréninku. 3× týdně po 60 minutách.
  3. Vyberte si cviky. Kardio – švihadlo, běh.
  4. Nastavte si počet opakování a setů. 3–5 po 2 minutách.
  5. Odpočinek. Úterý, Čtvrtek, Sobota, Neděle.

Pozor (!) na dlouhý trénink. Po 40 minutách namáhavého cvičení se kvalita rapidně zhoršuje. Pokud navíc začínáte s cvičením, udržujte nízkou až střední intenzitu fyzické zátěže. A jak poznáte, kdy máte dost? Zkuste mluvit. Když to nejde, máte pro dnešek hotovo.

woman-doing-crossfit-2294400

 

Chcete posunout cvičení na vyšší level? Přidejte do svého plánu směs 12 speciálních ingrediencí, které dodají vašemu tělu vysokou nálož energie. Tím ze sebe dostanete na tréninku maximum.

Chci si objednat Pre-Workout


4) Které suplementy mají smysl?

Nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci. Pořekadlo, které platí u doplňků stravy dvojnásob. Proto si dejte pozor na složení. Některé „zázračné“ suplementy slibují okamžitý účinek bez tvrdé dřiny ve fitku. Často ale obsahují špatný poměr látek, které navíc bývají nahrazeny levným složením. Jedním z nich je i maltodextrin.

Tip: Začínáte s cvičením? Ideálním řešením jsou pro vás suplementy BCAA++ a Protein. Ty obsahují nezbytné aminokyseliny, které působí příznivě na regeneraci i růst svalů.


5) Rada na závěr – vytrvejte

Bez silné vůle a pravidelných návyků vysněné postavy dosáhnete jen stěží. Stanovte si malé cíle. Pravidelně zaznamenávejte své úspěchy a pochvalte se. Právě to je cesta, na jejímž konci vás čeká zasloužená odměna.

man-doing-push-ups-3076510